Нaфтoгaзoвa aсoціaція Укрaїни (НAУ) прoпoнує вирівняти стaвку aкцизу нa рівні 180 єврo/1000 л на всіx мoтoрниx пaлив, a ПДВ залишити держи рівні 7%, йдеться у прес-релізі профільного об\’єднання.
Ця задача, вважають представники НАУ, попустить підвищити надходження предварительно державного бюджету, уникнути значного підвищення цін і отнюдь не допустити зростання нелегальних схем сверху ринку пального.
«На початку повномасштабної війни, щоб стабілізувати ситуацію в ринку пального й уникнути значного зростання цін возьми заправках, Верховна Радость скасувала акцизи получи пальне, а ПДВ знизила з 20% поперед 7%. Еще у вересні того ж року Радость частково відновила акцизи — 100 євро/1000 літрів с целью бензину й ДП і 52 євро чтобы автогазу», — нагадали у асоціації.
У НАУ зазначили, що саме «скрутки» з ПДВ призводили по найбільших втрат державного бюджету. Из-за рахунок зниження ПДВ нате пальне раньше 7% обсяг таких махінацій получи и распишись ринку нафтопродуктів значно зменшився, проте із поверненням ПДВ предварительно 20% із 1 липня очікується зростання фінансової привабливості «скруток», отже, їх загальний обсяг значно зросте. Акцизний податок получай пальне, бери відміну від ПДВ, власть адмініструє значно ефективніше.
Из-за даними Консалтингової групи «А-95», після повернення податків бери пальне до самого рівня лютого 2022 року бензин здорожчає в 11,2 грн/л (з 47,17 поперед 58,35 грн/л); ДП — возьми 7,7 грн/л (з 47,43 после 55,10 грн/л); LPG — получи 2,6 грн/л (21,77 накануне 24,40 грн/л).
«Не важко передбачити, що заради економії власних коштів покупці пального масово переходитимуть предварительно відвертих нелегалів, незважаючи возьми ризики від якості пального й загрозу в (видах здоров’я і життя, які несе нелегальна АЗС», — повідомили у НАУ.
У результаті повернення ПДВ може вогнать до катастрофічних наслідків і звести нанівець усі зусилля, які власть доклала для того детінізації паливного ринку.
«Нафтогазова асоціація України пропонує вирівняти ставку акцизу в рівні 180 євро ради 1000 літрів интересах бензинів, дизельного палива й скрапленого газу, а ПДВ залишити получай рівні 7%. Таким чином концепція балансування акцизної ставки замість підвищення ПДВ пройде майже непомітно на цін получи и распишись бензин і ДП та із незначним здорожчанням скрапленого газу, який, залишившись удвічі дешевшим следовать бензин, збереже свою економічну привабливість исполнение) покупця. Така трафарет дозволить державі одержати навіть вищий рівень надходжень у смета, аніж вона планує отримати після повернення перед повних пруд акцизів і ПДВ», — зазначили у НАУ.
В асоціації пояснили, що державі легше адмініструвати акцизний сбір, тому що від сплати акцизу набагато складніше ухилятись, ніж від сплати ПДВ.
«Таким чином від балансування ставки акцизу государство отримає необхідні їй податки, АЗС, що працюють легально, збережуть своїх клієнтів, а споживач отримає якісний итог без суттєвого здорожчання», — вважають у НАУ.