Цьoгo тижня вaртість aвтoмoбільниx пaртій гaзу нa сxідниx тeрмінaлax Пoльщі мaйжe нe змінилaся. З урaxувaнням транспорту до самого українського кордону пропозиції польських компаній перебували у межах $799-865/т. В балтійських базисах пропан-бутанова суміш здорожчала нате $9-12/т — накануне $785-847/т. Але кілька опитаних компаній повідомило enkorr, що цього тижня вони никак не укладали нових угод, оскільки немає чіткого розуміння, коль придбаний метан потрапить в Україну.
«Нічого нового невыгодный купували, поки що намагаємося вивезти старі обсяги», — каже Вотан із київських трейдерів.
По вине страйки нате кордоні українські компанії тепер мають проблеми безлюдный (=малолюдный) тільки з виїздом у Польщу, а й з в’їздом в Україну. Польські перевізники блокують проїзд держи трьох важливих с целью паливних компаній КПП: «Дорогуськ-Ягодин», «Корчова-Краківець» і «Гребенне-Рава-Руська». Зокрема с подачи «Дорогуськ-Ягодин» їде більше половини польського ресурсу й майже всі партії, що постачаються з країн Балтії.
Перепони получай польському кордоні змушують компанії шукати метан на інших напрямках — в Угорщині, Сербії, Албанії. Тогда трейдери стикаються з труднощами получай кшталт дорогої логістики чи неповного пакету документів.
«Є цікава пропозиція з Албанії. Але, держи жаль, у цій країні немає торговельно-промислової палати, яка б могла видати сертифікат потрібного зразка», — розповідає Вотан з трейдерів.
Черги в південних і західних кордонах сприяють зростанню попиту держи залізничний возможность. Як наслідок, спотові партії газу получи и распишись вагонах дорожчають. Круглым счетом, із початку листопада, если компанії розмитнювали залізничні партії газу из-за $760-860/т возьми західному кордоні України, ціни зросли в середньому получи и распишись $40-50.
«Цього тижня ми продали партію ПБТ вслед $900/т DAP Ізов», — повідомив польський маклер.
Залізничні партії пропану в балтійських портах Польщі цього тижня здешевшали получи и распишись $20/т, вплоть до $740-760/т, из-за зменшення європейських котирувань. Зокрема вартість пропану зменшилася получи $11/т, по $481/т нате CIF NWE.
З урахуванням транспорту предварительно українського кордону морський голубой огонь коштуватиме $850-860/т DAP Ягодин/Ізов.
«Постачальники пропонують вагони в споті после $870-900/т. Ради формулою обсяги будуть дешевшими, адже котирування CIF помітно впали», — каже Вотан з імпортерів.
Вартість залізничних партій в білорусько-польському кордоні майже безлюдный (=малолюдный) змінилася й становить $488-515/т DAP Brest.
Сверху південному напрямку зберігається дефіцит скрапленого газу. Автомобільні партії газу в Галаці цього тижня продавалися ради $795-815/т. Зі слів учасників ринку, 10-11 листопада в Галац має прибути лодка з американським газом. Також наступного тижня очікується надходження продукту у Мангалію. Але покупці кажуть, що исход, який прямує в румунські порти, майже полный продано.
«Обсяги в Румунії продані держи місяць уперед», — повідомив Вотан з імпортерів.
Трейдери будуть відвантажувати выработка з високим вмістом пропану.
«Бутану наразі немає вслед адекватною ціною. Добре, що починається зима», — зазначив румунський постачальник.