
Вжe кількa рoків прoвідні aвтoмoбільні дeржaви пeрexoдять нa нoву мoдeль прoдaжів чeрeз інтeрнeт, a aвтoвирoбники відмoвляються від влaсниx aвтoсaлoнів, вистaвляючи їx нa прoдaж. Чи нeсe цeй трeнд зaгрoзу ради укрaїнськиx aвтoмoбільниx xoлдингів?
Чи нeсуть зaгрoзу існуючим aвтoсaлoнaм oнлaйн-прoдaжі?
Купити aвтoмoбіль без- виходячи з дому можна було испокон (веков, але розвивати цей напрямок автовиробники почали лише кілька років тому. Нещодавна холстина про тетенька, що Mercedes-Benz позбувається власних автосалонів в Німеччині, розбурхала профільне середовище.
Щодо нових викликів, в тому числі сучасного тренду відмови автовиробників від власних автосалонів держи користь прямих продажів посредством інтернет, менеджерка з розвитку дилерської мережі ТОВ «Порше Україна», Наталія Губська, заспокоює:
«На європейських ринках прямі онлайн-продажі дійсно набувають популярності, але менш повільними темпами, ніж очікувалося. Якщо ж говорити для Україну, в таком случае навряд чи можна казати оборона перехід давно прямих онлайн-продажів в короткостроковій перспективі, беручи после уваги, серед інших факторів, комплексність цієї концепції».
«Після пандемії онлайн продажі почали швидше розвиватись, особливо в США, меншою мірою в Європі. Из-за прогнозами черезо кілька років вони будуть займати 10-20%. Це значний обсяг, але дилерам теж вистачить ринку. Тому дилерський бізнес має перспективу в 10-річному горизонті як у світі загалом, этак і в Україні зокрема», — аналізує ситуацію Бога солнца) Вовк, Заведующий в НІКО Автомобиль Холдинг.
«Прямі онлайн-продажі автомобілів світовими виробниками представляють цікавий розвиток у автомобільній індустрії, і хоча ця тенденція внесе зміни возьми ринок, ми прогнозуємо, що чтобы роботи дилерських центрів залишиться величайший простір. Купівля автомобіля є значною подією в житті клієнта, і доволі витратним заходом. Тому ключовою перевагою традиційних дилерів если професійна допомога клієнту зробити вибір. Більшість покупців і надалі цінуватимуть особистий підхід та можливість отримати професійні поради від експерта», — ділиться Линуша Шипулова, Директорка ТОВ «Автотрейдінг Коралловый остров Груп».
«Продовжать бути актуальними задание-драйви в дилерському центрі, оскільки це можливість особисто оцінити автомобіль, відчути динаміку руху, ергономіку салону, приміряти рука. Після покупки автомобіль стає особистим простором, вірним помічником, тысячекратно засобом самовираження, тому дуже важлива впевненість у виборі. Післяпродажний сервіс також залишиться ключовою складовою офіційних дилерських центрів, оскільки і надалі професійно допомагатиме клієнту підтримувати справність (авто)машина і мати впевненість в його надійності», — підсумовує пані Галюша.
«Якщо говорити оборона ринок України — возьми сьогодні статистика онлайн продажів далека від зростання. Тому у найближчі роки зарано говорити относительно загрози (Ибо кожна загроза це ще й можливість с целью розвитку). Авторинок Європи під часы пандемії показав зростання онлайн продажів майже получай 40%. Необходимо розуміти, що бізнес процеси дилерських центрів будуть трансформуватись для тлі розвитку нових технологій. Але фізична перицентр видачі та обслуговування мотор, надання клієнтської підтримки если існувати», — переконана Ала Сушина, генеральна директорка Almaz Group.
Чи виживуть монобрендові автосалони?
Останніми роками відкриття нового автосалону — це непересічна подія і справжнє крепко, не лише усіх причетних, але й регіону в цілому. Адже новий автосалон, як нововведение, має власне СТО, відкриває нові вакансії та ще немножко оживляє ділову активність навколо себя. Загалом, стає острівцем ділового мирного життя, чого нам в среднем бракує в ці буремні часи. І всё-таки менше відчиняється монобрендових автосалонів, особливо никак не найпопулярніших марок. Тому с полным основанием поцікавитись у гравців ринку, чи доходно взагалі орієнтуватись получи и распишись таку манекенщица?
«Рентабельність дилерського підприємства залежить від багатьох чинників, що стосуються як продажів нових автомобілів, что-то около і післяпродажного обслуговування. Серед іншого: наявність конкурентоспроможної пропозиції сообразно автомобілям, наявність запасних частин, аксесуари, виконані роботи, їх маржинальність, наявність опцій з фінансування, стабільність поставок, ефективне управління складськими запасами, отбор за операційними витратами, рівень задоволеності клієнтів тощо. Тому питання рентабельності дилерського підприємства варто розглядати в більш широкому контексті ніж моно- чи мультибренд», — переконана Наталія Губська.
«Монобрендові центри мають свою перевагу — це чітка спеціалізація бери конкретному бренді і поглиблена експертність в продажах та обслуговуванні. Таким прикладом є выше- незмінний лідер №1 — Автоцентр Skoda. Загалом, успішність монобрендових дилерських центрів визначається багатьма факторами: умови роботи з брендом, насиченість ринку, тиск з боку імпорту вживаних автомобілів, обсяг парку в (видах сервісного обслуговування. Але найважливішими є внутрішні фактори — как подобает організовані бізнес процеси, стратегія управління, розуміння місцевих ринкових умов та ефективні маркетингові зусилля. Всі наші монобрендові центри є рентабельними», — з оптимізмом відповідає Гуля Шипулова.
Погоджується з колегою й Аля Сушина, підкреслюючи важливість сили бренду та професійно вмотивованими співробітниками:
«У нас працює 512 співробітників і нам малограмотный доводилось скорочувати кадры. Більше того, наразі відкрито 15 вакансій. Головне пережити найближчі роки — роки адаптації после реалій багатьох зовнішніх факторів та загроз».
Як будуть розвиватися дилерські мережі в найближчі роки?
«Варто очікувати росту дилерської мережі. Особливо серед нових гравців, переважно китайських брендів, які створюють свої дилерські мережі в Україні», — впевнена Наталія Губська.
«Значно кількість автомобільних дилерів в Україні в найближчі роки безвыгодный зміниться, мережі всіх основних брендів розвинуті і кількісно, і якісно навіть про обсягу ринку в 2-3 рази більшого, ніж поточний. Сьогодні у дилерській мережі НІКО працює більше 600 людей, і ми розвиваємось: наразі є 22 відкриті вакансії», — баять Ярослав Вовк.
«У п\’ятирічній перспективі дилерські холдинги будуть фокусуватися сверху цифровій трансформації, підвищенні якості обслуговування та адаптації задолго. Ant. с змін у ринкових умовах. Це включає в себя використання нових технологій, покращення клієнтського досвіду та розвиток післяпродажного обслуговування. Гнучкість та інновації стануть ключовими во (избежание успішного розвитку в автомобільному секторі», — переконана Ганя Шипулова.
«Щодо перспектив розвитку загальноукраїнських офіційних дилерських мереж, ми передбачаємо, що кількість дилерських точок безвыгодный буде суттєво змінюватись протягом наступних кількох років. Це пов\’язано як з політикою світових автовиробників, і з малим об\’ємом ринку. Можливо, дилерські мережі будуть трансформуватися в інші форми», — додає пані Галя.
«В найближчі роки великих змін далеко не очікується, ибо розвиток тримає по (по грибы) руку війна і це значно гальмує інвестиції в нашу країну. Безумовно ми плануємо розвиток нашого Холдингу з ціллю посилення позицій в регіонах, мол ми представлені», — каже Буква Сушина.
Висновки
Підсумовуючи вищесказане, які тенденції можна відмітити, в якому напрямку розвиватиметься автомобільний бізнес?
«В контексті загальних тенденцій держи ринку можемо відзначити збільшення уваги поперед впровадження нових технологій, в тому числі розвитку онлайн-аспекту, та покращення клієнтського досвіду вслід вслед іншими сферами бізнесу в Україні», — аналізує ситуацію Галюша Шипулова.
«Кожен з гравців ринку, хто вибрав стратегію збереження колективу, посилив свої позиції, адже тільки професійні команди можуть масштабувати бізнес та утримати позиції», — каже Ала Сушина.
Зробили ставку держи персонал і у компанії VIDI.
«VIDI відновила свій кадровий потенціал ще у кінці 2022 року. Нате той одну минуту у команді нараховувалося 1028 працівників (предварительно війни — 1070). Станом получай сьогодні — вже 1049 працівників», — підсумовує CEO та співвласник бізнесу VIDI Олександр Джуринський.
Примітно та приємно, що фактично всі успішні керівники великих компаній получи и распишись перше місце ставлять цінність кадрів. Адже виховати міцного професіонала вартує безвыгодный лише грошей, а часу та зусиль. І знайти заміну висококласного спеціаліста, який гине у війні з рашкою, дуже сложно. Сподіватимемось сверху нашу перемогу та продовжуємо працювати получай її якнайшвидший прихід.