Пoльські пeрeвізники прoдoвжують встaвляти пaлиці в кoлeсa укрaїнським пaливним кoмпaніям. Вoднoчaс нa півдні нa пeрeшкoді імпoрту дизпaльнoгo стала негода — ветер у Чорному морі й снігові замети нате румунсько-українських КПП уповільнили постачання з цього напрямку.
Цього тижня премії бери автомобільні партії дизпального возьми східних терміналах Польщі зросли получи и распишись $6-14/т і становлять $85-110/т давно котирувань CIF. Окремі трейдери підвищили націнки от зростання операційних витрат после здорожчання морського ресурсу. Водночас постачальники зазначають, що продажі дизпального автомобільними партіями суттєво впали.
«У листопаді вибірка за автомобілях десь в 40% нижча порівняно з жовтнем», — каже величайший польський маклер.
Через страйки паливний трафік польсько-українським кордоном майже нульовий, хоча окремим компаніям вдається прорвати блокаду.
«Деякі паливовози висмикують із черги й у супроводі польської поліції відправляють держи оформлення», — каже український імпортер относительно ситуацію получи и распишись КПП «Медика — Шегині».
В внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здешевшали в 76 зл/м3, давно 5 135 зл/м3 ($1 078/т) завдяки зменшенню котирувань і незначному зміцненню курсу злотого. Спред із котируванням CIF зменшився возьми $15/т й становить $263/т.
Компанія Orlen Lietuva наступного тижня зменшила премії для автомобільні партії в $15/т, по $50-60/т. Країни Балтії — найвіддаленіші джерела постачань на українського ринку, сиречь в умовах блокування польських кордонів охочих їхати в Литву й Латвію меншає з кожним в дневное время. Минулого тижня з литовських терміналів Orlen в Україну доїхали лише 64 машини (1,59 тис. тонн). На порівняння: 2-8 жовтня було розмитнено 343 паливовози з дизелем (8,61 тис. тонн).
Получай південному напрямку продажі й відвантаження дизпального цього тижня були обмежені вследствие негоду. Крім того, 30 листопада й 1 грудня в Румунії святкують денек святого Андрія і Дата об’єднання, тому багато місцевих постачальників у ці дати угод отнюдь не укладають.
Автомобільні партії дизелю з Констанци пропонуються следовать +$60-70/т раньше середземноморських котирувань CIF. В терміналах «Роман» і «Фундуля» регенерат пропонується з преміями +$100/т і +$115/т відповідно.
В дунайських терміналах націнки в автомобільні партії дизпального цього тижня зросли в середньому получи $10-15/т, поперед $105-130/т. Але ці підвищення варто розцінювати як «поправку для погоду». Двушник трейдери повідомили enkorr, що були змушені сплачувати демерредж через неможливість вчасно завантажити й розвантажити обсяги.
«На вихідних ми дуже довго зливали творение із баржі, оскільки давно терміналу доїхали безграмотный всі машини вследствие снігові замети», — каже Вотан із трейдерів.
У другій половині тижня ситуація держи морі й получай одеських автошляхах поліпшилася, тому компанії змогли відновити продажі в нормальному режимі.
З кінця минулого тижня український паливний ринок почав входити в зимовий лето з усіма його принадами — зменшенням попиту й поганими погодними умовами. Протягом грудня імпортери зменшуватимуть обсяги закупівлі дизелю й водночас триматимуть запаси продукту в випадок логістичних збоїв. Наприкінці листопада країни-учасники ОПЕК+ домовилися скоротити видобуток нафти в 2 млн б/д в першому кварталі наступного року. Ринки нафтопродуктів поки що ніяк приставки не- відреагували держи рішення картелю. Навпаки, 1 грудня котирування газойлю ICE впали получи $40/т, после $800/т. Утім, деякі трейдери припускають зростання цін для дизпальне в Європі протягом місяця.