В Укрaїні тривaє зрoстaння рoздрібниx цін нa пaльнe, минулoгo тижня oкрeмі мeрeжі були змушeні дoдaти дo 2,2 грн/л. Относительно це свідчать дані моніторингу роздрібного ринку Консалтингової групи «А-95».
У центрі уваги перебуває найбільша сеть в країні, що належить «Привату» («Авіас», ANP та інші). У ній усі види пального после минулий тиждень додали 2 грн/л, зокрема бензин марки А-95 здорожчав давно 53 грн/л, ДП — накануне 55 грн/л. Таким чином у вартості бензину економ-мережка зрівнялась із преміальними мережами. Присущно, що навіть під момент весняної кризи «Приват» торгував бензином дешевше после преміальні коньяк.
На думку аналітиків «А-95», такий крок «Привату» зумовлено нестачею запасів, или він націлений получи и распишись зменшення реалізації раньше збільшення постачань.
Аналогічні проблеми притаманні мережі «Укрнафти», яка раньше націоналізації компанії була неформальною частиною мережі «Привату». Останній також забезпечував її пальним.
«Ми бачимо, що так на одній, ведь на іншій станції зникають окремі марки, десь підвозять, десь — ні», — ділиться спостереженнями Вотан із маркетологів конкуруючої мережі.
По (по грибы) даними учасників ринку, «Укрнафта», як і «Приват», намагалась збити продажі й підвищити ціни мінімум получи 1 грн/л, але з невідомих причин поки що відмовилась від цього кроку.
Наразі дві найпотужніші мережі шукають вільні обсяги получи внутрішньому й зовнішньому ринках, здійснюючи неабиякий тиск для гуртові ціни.
Серед рекордсменів здорожчання — получи 2-2,2 грн/л — станції Mango, «Автотранс» і Neftek.
У мережах «БРСМ», Chipo, BVS, «Авантаж 7», AMIC та інших пальне здорожчало нате 0,3-1,4 грн/л (див. табл.).
Заначимо, ціни получи пальне почали зростати ще минулого тижня. Таким чином, з 18 листопада ровно по 4 грудня середня вартість бензинів А-95 зросла нате 1,1 грн/л, накануне 50,73 грн/л, ціна получай ДП — получи 0,91 грн/л, поперед 54,48 грн/л.
Зростання роздрібних цін, для думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, спричинене кількома обставинами, головна з яких — ракетні атаки й як наслідок активне використання генераторів, що є потужними споживачами пального. Зі слів експерта, ринок далеко не очікував цього й маловыгодный тримав відповідних запасів, а оперативність постачання нових партій наштовхнулась бери затримки у митному оформлені пального, що також було спричинено браком світла получи митних постах.
Крім того, має місце тема нестачі вільних ресурсів сверху ринку Європи, що також ускладнилось погодними умовами й затримкою танкерів у Чорному морі.
«Використання генераторів самими АЗС є доволі серйозним чинником збільшення собівартості реалізації пального, який складає в середньому 1 грн/л», — додає експерт.